Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Robesömnad del 7

Av Andrea - 10 februari 2011 22:10

Jag har världens bästa mamma!

Eftersom jag inte kan använda högerarm med hand så bad jag mamma sy färdigt den lilla biten på ärmen som var kvar. Det gjorde hon och sen hjälpte hon mig att snöra på mig korsetten så att vi kunde testa och se om livet passade. OCH DET GJORDE DET!!


Jag är så himla nöjd nu, det passade perfekt! W O N D E R F U L! 

Hehe. Så fort min hand läkt så är jag färdig på en dag!


Ja just det, min hand... Jag pratade med min handledare idag och fick beskedet att det är ganska lugnt när det gällde det här. Min skada är ju inget jag direkt kan hjälpa så om jag bara pratar med tvåan som ska opponera på mitt arbete och förklarar läget så är det inga problem.


Jag kan förresten berätta att det är SJUKT jobbigt att skriva på datorn med bara vänster hand...blir nog lite av den varan framöver skulle man kunna tänka sig.


Ha det fint, nu kan jag sova gott!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 10 maj 2012 00:45

Jag har gjort en till korsett! Den här gången blev det en överraskningspresent till Tove som fyllde år i februari. Det var lite krångligt att få måtten utan att Tove misstänkte något, men som tur var så gjorde Tove en toile till en 1300-talsklänning ...

Av Andrea - 30 december 2011 18:32

Efter långa månader utan 1700-tal har inspirationen kommit smygande som en hustomte runt knuten, väntandes på julgröten. Jag har funderat mycket på hur jag ska kunna utöka dekorationerna på min klänning jag sydde i våras. Tanken har hela tiden varit ...

Av Andrea - 9 september 2011 19:07

Nu är det ju tyvärr så här att mitt projektarbete är färdig och därmed har syftet med den här bloggen dött lite. Väldigt tråkigt tycker jag, men jag kommer att fortsätta uppdatera så fort jag gör något nytt - det kan jag GARANTERA! (:   Nu vare j...

Av Andrea - 19 juni 2011 23:15

Nu har jag tagit studenten och därmed gått på studentbal. Vilket spektakel alltså.  Det togs hur många bilder som helst av bland andra men syster och min mamma.Det innebär att jag har väldigt många fina bilder på min klänning, vilket leder till ett...

Av Andrea - 29 mars 2011 11:17

Idag har jag projektredovisning!  Önska mig lycka till!

Skapa flashcards